Deklaracja Dostępności         telrfon 12 655 51 97           telrfon przedszkole87.lajkonik@gmail.com      

 
 

 

           
 

 
Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży
 
Zdrowe żywienie 2020-11-02; Autor: Magdalena Kmieć
 

 

ZASADY:

  1. Jedz regularnie 5 posiłków i pamiętaj o częstym piciu wody oraz myj zęby po jedzeniu.
  2. Jedz różnorodne warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości.
  3. Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
  4. Pij co najmniej 3-4 szklanki mleka dziennie (możesz je zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem i ? częściowo ? serem).
  5. Jedz chude mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz wybieraj tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych.
  6. Nie spożywaj słodkich napojów oraz słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).
  7. Nie dosalaj potraw, nie jedz słonych przekąsek i produktów typu fast food.
  8. Bądź codziennie aktywny fizycznie co najmniej godzinę dziennie (ograniczaj oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i innych urządzeń elektronicznych do 2 godz.).
  9. Wysypiaj się, aby Twój mózg mógł wypocząć.
  10. Sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała.

Źródło: NIZP-PZH 
https://ncez.pl/abc-zywienia-/zasady-zdrowego-zywienia/piramida-zdrowego-zywienia-i-stylu-zycia-dzieci-i-mlodziezy

Data pobrania: 02.11.2020 r. 

2019-03-17
 
 

Słodki przedszkolak


      Które dziecko nie lubi słodyczy? Hmmm... Ja znam tylko jedno - Andrzejka, mojego przedszkolaka (imię oryginalne - jest moim bohaterem). Ale kiedy Andrzejek odmownie podziękuje za cukierka urodzinowego czy kawałek ciasta podczas podwieczorku, kilkanaście rąk w górze i tyleż samo jękliwych głosów daje znać, że chce dokładkę! Nic dziwnego. (...)

Czytaj całość

 
2019-02-20
 
 

Dobre i niedobre produkty dla dzieci

Dobre produkty dla dzieci: 
Produkty zbożowe
pieczywo: gruboziarniste, wieloziarniste, z mąk z pełnego ziarna np. graham, razowe, orkiszowe, pszenne, mieszanekasze i pseudozboża: jaglana, jęczmienna, gryczana, orkiszowa, kukurydziana, ryż naturalny, ryż basmati, kus-kus, amarantus, quinoapłatki zbożowe: owsiane, jęczmienne, żytnie, pszenne, orkiszowemakarony z różnych mąk z pełnego ziarna lub mieszaneprodukty mączne z mąk z pełnego ziarna lub mieszane: naleśniki, pierogi, kluski, ciasta, ciastkapieczywo chrupkie: ryżowe, wielozbożowe, czyste chrupki kukurydziane. (...)

Czytaj całość

 
2018-11-20
 
 

Jak sobie radzić z małym niejadkiem?

Poznaj wskazówki ekspertów dotyczące żywienia
Stanowisko Canadian Paediatric Society, Nutricion and Gastroenterology Comittee,
za: "Medycyna Praktyczna - Pediatria", 3/2013.

Szanuj apetyt dziecka
Pamiętaj, że jako rodzic jesteś odpowiedzialny za to, co dziecko je. (...)

Czytaj całość

 
2018-09-05
 
 

Jak zachęcić malucha do jedzenia warzyw i owoców?

Czy za każdym razem, kiedy na stole pojawiają się brokuły, kalafior albo fasolka, twój maluch gwałtownie odsuwa od siebie talerz, krzycząc ...
- Nie będę tego jadł!
- Dlaczego?
-Bo nie lubię!
- Przecież nawet nie spróbowałeś. (...)

Czytaj całość

 

1 |
Liczba rekordów: 4; Liczba stron: 1; Max. na stronie: 5

 

     
ZŁOTA MYŚL
"Wychowanie dziecka, to nie miła zabawa, a zadanie, w które trzeba włożyć wysiłek bezsennych nocy, kapitał ciężkich przeżyć i wiele myśli ..."

Janusz Korczak  


Samorządowe Przedszkole Nr 87
"Lajkonik"
ul. Spółdzielców 7
30-682 Kraków

Tel: 12 655 -51-97
www.lajkonik87.pl



00094669

  Proszę czekać...  
 
  Proszę czekać...  
 
    

 
 


 

   
Profesjonalny Hosting